Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

radim36

Problém antikomunismu u nás

Pravda je, že by se tyto věci měly uzavřít. Dokud se to neuzavře, protikomunisitcký odboj se bude nekontrolovatelně množit jako králíci. 19 let po době, kdy za veřejné vyjádření antikomunismu už nic nehrozí, se antikomunismus stává doménou lidí, kteří se jinak v naší společnosti neprosadili tak, jak by chtěli a snaží se antikomunismem nahnat "body".Co se týká přímo Mašínů, 200 - 300 tisíc občanů tehdejšího Československa vyhodnotilo ozbrojený odpor proti komunistům jako zbytečný a kontraproduktivní a během několika let po roce 1948 odešlo do zahraničí. Pouze Mašínové a pár dalších skupin bylo tak hloupých nebo naivních, že počítalo s ozbrojeným bojem a vesměs byli zneužiti buď  přímo komunistickými agenty provokatéry nebo dodatečně jako argumenty komunistické propagandy pro utužení vlády komunistů u nás. Jediný přínos Mašínů je ten, že se jim nakonec povedlo probít ven a tak trochu tu propagandu otupili, jinak nic.

0/0
8.4.2008 9:07

Hrdý Budžes

Re: Problém antikomunismu u nás

Uzavrit zkoumani protikomunistickeho odboje je smesny napad v kontektu toho, ze jeho mapovani a zkoumani sotva zacalo.

0/0
8.4.2008 17:23

Hrdý Budžes

Ve skutecnosti

drtiva vetsina materialu a spisu, ktere se "ztratily" se ztratily kratce po Listopadu a pozdeji uz ne, takze je celkem jedno jestli se neco zkouma po dvou letech nebo po dvaceti. Naopak sousta informaci v ruznych archivech a spisech stale existuje a ceka ne objeveni a zverejneni, nemluve o tom, ze jeste dlouho po prevratu se kolem moznosti verejneho pritupu do techto spisu chodilo jako kolem horke kase.

0/0
8.4.2008 9:03

Yeback

Re: Ve skutecnosti

Chodilo se kolem spisů jak kolem horké kaše z jediného prostého důvodu - polistopadový establishment musel pečlivě odfiltrovat informace, které se ho týkaly.(Y)

0/0
8.4.2008 16:08

Hrdý Budžes

Re: Re: Ve skutecnosti

A kterypak to byl ten establishment, ktery byl proti? Disidenti z OF, disidenti, technokrati ci operetni antikomunisti z ODS, disidenti z KDU neboantikomunisti Zemanova ci Spidlova typu? Nebo to vsechno obstaral Havel sam kdyz mezi svzmi statnimi navstevami chodil po nocich trhat stranky ze spisu? :))

I paranoia se musi umet hochu. :)

0/0
8.4.2008 17:17

Yeback

Re: Re: Re: Ve skutecnosti

Jistě máš, chlapče, odpověď i na skromnou otázku - proč byla část spisu na Václava Klausů zlikvidována hned v listopadu 89 a další část až v prosinci 89? ;-D

0/0
8.4.2008 21:27

nepolitik

Problém je v tom, že

bratři Mašínové nebyli ještě úplně soudně rehabilitování a rak by při návratu do "vlasti" mohli být uvězněni. Jinak pisálky jako je autor přímo "miluji". Rv(Y)Rv(Y)R^(Y)R^(Y)

0/0
8.4.2008 8:03

antizelenka

komunisti stále u moci

počínaje politiky, soudci kteří odsuzovali imperialistické živly (ne)soudí dále(grebeníček) v archívech se usídlili agenti STB..... a teprve až odešel Havel z hradu i s jeho láskou a pravdou, se začalo trochu do minulosti šťourat

a to se komunistům ani oranžovým komunistům nelíbí, a právě proto je to nutné

0/0
8.4.2008 7:51

Hrdý Budžes

Re: komunisti stále u moci

Jaky mel proboha Havel vliv na to, jestli budou verejne pristupne svazky StB nebo ne?

0/0
8.4.2008 9:04

Yeback

Re: komunisti stále u moci

Ano teď, když Klausův spis byl v listopadu a prosinci 89 zlikvidován, je možné šťourat v archivu dle libosti...;-D;-D;-D

0/0
8.4.2008 16:10

Yeback

Vznik celého ústavu pro studium totalita je k smíchu.

Po listopadu nebyl žádná snaha zabránit pálení archivů StB, stejně tak není žádná snaha označit a potrestat, ty co přičinlivě pálili, přestože by nejspíš nebyl problém zjistit, kdo to udělal. Namísto toho ústav přičinlivě pracuje a občas na světlo boží vynese moudro o tom, jak Nohavica nebo Kanyza práskal anebo jak byla grupa vrahů a zlodějů vedena Mašíny připravena zalehnout na hranicích kulometná hnízda a stát se bezejmennými vojáky padlými v boji proti komunistické zvůli. Heslo ústavu je asi :Plníme usnesení sletu modrých ptáků na 150%. ;-D

0/0
8.4.2008 6:34

rezjir

Nemáte pravdu

např. někde u Plzně se tomu snažili zabránit, tedy tomu pálení archívů. Ad poznámka k tomu heslu: ještě že to dělají tak blbě.

0/0
8.4.2008 7:46

king Paul

to autor:

ponechám stranou hodnocení typu padouch nebo hrdina (všichni jedna rodina), ale nemají snad s tím nenávratem do vlasti pravdu? vždyť to tady řídí pořád ti stejní komunisti (soudy, policie apod.)?!!!

0/0
8.4.2008 6:24

Killingworth

Bezte se vycpat Vy....

RvRvRvRvRv....a bez Masin!

0/0
8.4.2008 4:19

rezjir

Je vskutku zvláštní, že utekli právě po měnové reformě

která měla a také byla vlastně  vyvrcholením, a to i otevřeného odporu proti určitému opatření komunistického režimu, která vedla k rozdělení na My a Oni,  Tedy utekli v momentu, kdy pro své partyzánské aktivity mohli získat nějakou otevřenou podporu nespokojené části obyvatelstva.  

0/0
8.4.2008 4:10

rostmen

šlo to jinak?nebo nešlo?

jsem čerstvý padesátník....  z toho co vím o životě vůbec...  (a nemusí to být samosebou  všechno..ani nemůže být!!!!! jen ze svědectví mé rodiny ......např.do roku 1939  štábní strážmistr  četnictva ve Dvoře Králové Jaroslav Novotný-můj děda) ale n informací ,které zatím ....mám a  ze svého selského rozumu jsem přesvědčen......že bratři Mašínové pro své (ale i moje cíle....) nemuseli bezdůvodně  vraždit.......

0/0
8.4.2008 3:19

rostmen

šlo to jinak?nebo nešlo?

jsem čerstvý padesátník....  z toho co vím o životě vůbec...  (a nemusí to být samosebou  všechno..ani nemůže být!!!!! jen ze svědectví mé rodiny ......např.do roku 1939  štábní strážmistr  četnictva ve Dvoře Králové Jaroslav Novotný-můj děda) ale n informací ,které zatím ....mám a  ze svého selského rozumu jsem přesvědčen......že bratři Mašínové pro své (ale i moje cíle....) nemuseli bezdůvodně  vraždit.......

0/0
8.4.2008 2:39

Jirka1938

pokracovani

...logicke vyvody zatmnele nepresvedci.

0/0
8.4.2008 2:06

Jirka1938

Diskuze o Masinech

k nicemu nevede. Pro odpurce zlocinneho komunistickeho rezimu jsou to hrdinove, pro komunisty, neznale a pobloudile jsou to, vrahove. Logicke vyvody

0/0
8.4.2008 2:05

Tuřínek

Re: Diskuze o Masinech

dost černobílé rozdělení, ne? nejsem komunista a přesto nesouhlasím s jejich vyznamenáním.... No, už se těším na Váš komentář, že jsem tedy neznalá či pobloudilá. Mimohcodem, dost zvlástní slovo, to pobloudilé...

0/0
8.4.2008 13:55

Veronika Dofková

Proboha chlape!!!!

Naučte se skoloňovat. "jděte se vycpat s Mašíny a ne s Mašínami...Vám to netrhá uši??:-/

0/0
8.4.2008 0:54

wiki5

Re: Proboha chlape!!!!

kdyby vsem trhaly usi takovehle "malickosti" polovina Cechu by chodila bez usi ;-D

0/0
8.4.2008 5:55

rezjir

Re: Proboha chlape!!!!

A vždyť si autor může dělat legraci. Moje maličkost také někdy píše o mašinách.

0/0
8.4.2008 7:48

xlb2

mate obdivuhodnou schopnost

vyprodukovat neskutecne blaboly. mam pro neochotu k navratu panu Masinu naproste pochopeni. proc by se meli vracet do zeme, ktera se nedokazala poucit z vlastni minulosti; kde komunisticka pakaz dal sedi v Parlamentu a muze beztrestne dal hlasat svou zvracenou ideologii?!

0/0
8.4.2008 0:26

wiki5

Re: mate obdivuhodnou schopnost

R^

0/0
8.4.2008 6:01

Yeback

Re: mate obdivuhodnou schopnost

Jo,jo, takovej Kryl se sem vrátil jen jednou, když viděl tu polistopadovou verbež, tak složil baladu Demokracie a odjel zpátky do Mnichova. R^

0/0
8.4.2008 6:29

Tuřínek

Re: mate obdivuhodnou schopnost

no ona se ta "zvrácená ideologie" asi dost lidem zamlouvá, když je volí. Na to jste nepomyslel? Ja sama nevolím komunisty, ale co byste si přál? Aby byl komunismus zakázaný? To by bylo opravdu velmi demokratické...

0/0
8.4.2008 14:01



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.