Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

panichytra

pro starého káru musím dávat škváru

Pané starý káro proč tedy máte  název stará kára ta je snad rodu ženského nebo,že by jste byl 4% a nebo že by  jste se i po půl století hledal.A jestli jste už v důchodu tak jděte krmit labuťe a už mě neobtěžujte.

PS.a já na na váš důchod odvádím daně ach jo:-©

0/0
31.3.2008 12:14

King_Feanor

ten zákoník...

ač Říšský.. tak na něm něco bude...;-)

0/0
28.3.2008 22:42

Rendík

Re: ten zákoník...

Proč Říššsky,když byl vydán v roce 1919,tedy za éry Československa a její 1.republiky

0/0
30.3.2008 15:28

j@ck

-

Ale ten naskenovaný zákoník je bombastický ;-DR^

0/0
27.3.2008 19:06

mikd

Re: -

souhlasR^R^

0/0
22.4.2008 12:17

Alan Ostárek

Rom vs. Cikan

Ono s temi pojmy Rom a Cikan je to trochu jinak, viz zde:

http://ostarek.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=22823

0/0
27.3.2008 17:16

Ondřej Ullmann

Totál mimo

Proč mám pocit, že si pletete pojem cikán a cigán???RvRvRv

0/0
27.3.2008 16:12

Stará kára

Re: Totál mimo

nikdo si plést nemůže. S "g" je to pouze pražská výslovnost "k"  (jako např form;tang], místo tank)

0/0
28.3.2008 12:48

panichytra

PRO CENZORA

Více než polovina příspěvku tu je rasistických  a Vám vadí slovo kráva?

0/0
27.3.2008 15:47

panichytra

!!!

máte pravdu nejsem češtinářka,ale studuji matematicko fyz.obor což mnohé vysvětluje,ale vnímejte prosím spíše obsah mého příspěvku a neopravujte chyby,protože i lidé ,kteří nemají žádné vzdělání mají s vé názory a to si prosím paní k_ávo pardń kára uvědomte

hezký den;-D

0/0
27.3.2008 15:43

Stará kára

Re: !!!

He. Jsem ten kára. Ten starej kára.

0/0
28.3.2008 12:48

Stará kára

Re: !!!

Jo, a studoval jsem téměř před půlstoletím - techniku. Že bych kvůli tomu měl mršit češtinu?

0/0
28.3.2008 12:49

Stará kára

Re: !!!

Jak jsem zjistil níže, jste nejspíš Bůh. Neb reagujete na hoře (na které?).  Pokud jste chtěla napsat, že reagujete výše, pak jste měla použít příslovce "nahoře" (pro vás: jedno slovo).

0/0
28.3.2008 12:52

panichytra

pane Šmíde????

kepak jste našel tzv."historické fakty" -Rom se sžije s českou kulturou a cigán se sružuje do rodinných klanů a je absolutně  nepřizpůsobivý?

Mý rodiče vždy pracovali a pracují,posílali nás do školy a to do konce i na střední a já jsem teď na vysoké,můj bratr má také školu,te´d praci a také posílá svoje děti zatím do zákl.školy .

Mám spoustu kamarádek mezi vámi čechy ,nekradu neberu dávky, ale za to někdy mluvím jak jste vy napsal svým křiklavým jazykem.Tak mě teda teď zajímá co podle vás tedy jsem romka nebo cigánka?:-/

a mimochodem nikdy nechci být jako většina čechů a už vůbec tak nechci žít.:-)

Ps.Co s lidma kteří tak hloupě přemýšlejí jako Vy p.Šmíde?

0/0
27.3.2008 15:19

Stará kára

Re: pane Šmíde????

Vy fakt máte vysokou.  A fakt píšete "mý rodiče"?  Pominu-li spisovný tvar moji, tak přivlatňovací zájmeno mí neni určitě ve vybraných slovech.

0/0
27.3.2008 15:27

panichytra

Re: Re: pane Šmíde????

reaguji na vás na hoře

0/0
27.3.2008 15:45

erben3

Re: Re: Re: pane Šmíde????

Na které? Říp, Sněžka...? :-)

0/0
27.3.2008 15:58

denk niet

Re: Re: Re: Re: pane Šmíde????

;-DR^

0/0
27.3.2008 16:17

erben3

Re: pane Šmíde????

"a mimochodem nikdy nechci být jako většina čechů a už vůbec tak nechci žít." - V Indii je tak krásně... ;-)

0/0
27.3.2008 15:59

autor Václav Šmíd

Re: pane Šmíde????

Vážená paní,začnu od spoda,nevím co je podle Vás hloupého na přemýšlení,jak dosáhnout určité úrovně soužití mezi námi romy/cikány / podle toho kam kdo se řadí/.Jinak manžel mé příbuzné se řadil mezi Romy a vystudoval lékařskou fakultu a ač byl naprosto slušnýmjeho barva pleti jej přdurčovala aby byl zařazen do určité roviny.Dost často jsme o historii komuny Rónů a cikánů hovořili a z jeho povídání jsem tohle vyrozuměl.Jestli Vy se na to dívváte jinak je Vaše věc.Nejsem rasista,ale bohužel tak jak vy říkáte ani on nekradl a poctivě si vydělával a řadil se mezi Romy.Neměl strach se se mnou setkávat,ani jeho kamarádi,kteří byli stejného ražení jako on.Na chalupě po bačičce byly dvě chalupy dány do užívání cikánům,kteří pracovali na staku.Nyní tu chalupy obývá asi 10 rodin,dohromady skoro 80.lidí.Starousedlíci z nich mají strach,kradou slepice a ukradli i podsvinče.Když romští kamarádi byli na chalupě u nás tak cikáni obcházeli okolo a cosi pořvávali.Až večer se o incidentu rozpovídali.

0/0
27.3.2008 17:02

panichytra

Re: Re: pane Šmíde????

Nepřu se s Vámi o soužití ,ale napsala jsem Vám jen že ty Vaše historické fakty , kterí popisujete jsou bludy a myslím,si že to je zas jeden z těch článků,které se snaží o zvýšení karmy no jen tak dál ...:-©

0/0
31.3.2008 12:20

autor Václav Šmíd

Re: pane Šmíde????

Že jim vyhrožovali podříznutím,že jsou sv...ně co se pachtujou s gádžama a po.Za týden již sám jsem přijel na chatu a druhý den jsem měl doslova očesané auto a propíchané gumy.Policajti nic nevyšetřili,ještě mě napadali,že to ne ně házím,protože jsou cikáni.Škoda za téměř 20 000,-Kč a bojím se na chalupu jet a čekám kdy ji podpálí?.To mě jen utvrdilo,co povídali kamarádí jaký je rozdíl mezi romy a cikány.Kam se sama Vy řadáte je Vaše věc a poku bychom spolu bydleli na patře a byla jste taková jak říkáte,tak by jste pro mě byla romka a nebál bych se o své auto před domem.A pokud by jste pozvání přijala,tak bych Vás bez obav pozval na kávu a pokec.Třeba by jste mě o Vaší kultuře řekla více.Ale pokod by jste byla stejná jako cikáni,vyhýbyl bych se Vám obloukem.Jsem tedy rasista nebo se na tento problém dívám  z Vašeho pohledu neuváženě?

0/0
27.3.2008 17:09

Kolumbo

Re: pane Šmíde????

Pokud se živíte za svoje, žijte si pro mne za mne třeba jako zulukafr. Já jsem tolerantní ke každému, kdo po mně nic nechce!

0/0
28.3.2008 13:02

Stará kára

Totální blbost

Rom je plnohodnotné synonymum pro cikán a cikán je plnohodnotné synonymum pro Rom (viz libovolné slovníky naučné od cca roku 1965 /kdy "stranaavláda", aby ukázala, že s cikánskou otázkou něco dělá začala prosazovat pojmenování Rom/).

0/0
27.3.2008 14:26

lubossula

Re: Totální blbost

snad nebudu moc drzy, kdyz upozornim na vasi absolutni neznalost v tom, o cem se nyni vyjdrujete. Do roku 1971 se jako Romové nazývali Romové jen mezi sebou. Na mezinarodnim foru, se nazev Romove objevil poprve 8. dubna 1971 na mezinarodnim kongresu ROmu v Londyne.  ROmove tedy poprve na mezinarodni urovni deklarovali endo etnonymum ROm, jako oficialni nazev prislusinka romskeho etnika. 

0/0
27.3.2008 14:40

Stará kára

Re: Re: Totální blbost

Pardon. Já to (podle svých zkušeností) odhad na polovinu šedesátých let. Holt jsem se o desetiletí fiknul.  Podstata připomínky zůstává. Od té doby bylo češtině vnuceno synonymum českého slova cikán - Rom  (přičemž až v průběhu 90. let začínají slovníky Rom uvádět na prvním místě). Jsou to tedy slova rovnocenná a nemůže "cikán předstírat, že je Rom".

Mimochodem: Němci se mezi sebou nazývají Deutscher, či Deutsche - to mám říkat Dojčové, či jak?  A Maďarům Ungriáni?

0/0
27.3.2008 15:25

lubossula

Re: Re: Re: Totální blbost

to neni treba, nazev narodnosti jak uvadite se preklada do cestiny. A Rom je ROm i v cestine, to je prostinke vidte:-)

0/0
27.3.2008 15:27

Stará kára

Re: Re: Re: Re: Totální blbost

Ne. Rom je v češtině cikán. Rom je slovo převzaté. Co je prostší?

0/0
27.3.2008 15:28

lubossula

Re: Re: Re: Re: Re: Totální blbost

Statni pedagogicke nakladelstvi 1991 - Romsko český a česko romský slovník: " Rom - Rom - též muž, manžel, romanes -  romsky,  Romani - Romka,  romano - romský,  romipen -  romství,  a  pro  trosku povnesení situace  - romňarel  -  pripravit  o panenství. 

0/0
27.3.2008 15:56

Miroslav Václavek

Kdo nepracuje ať nejí

To umře Čechů hlady - co blbnete autore!

0/0
27.3.2008 13:35

Andrea B.

hmmm, podivny clanek

Uz ten nadpis... komuna ? Obavam se, ze to je vyraz pro neco jineho...

Pak prvni odstavec, kdo se vydava za koho ? Nechapu...

Po te co jste oznacil romstinu za kriklavy jazyk 8-o jsem Vas prestala brat vazne. 

A zadne rasove motivovane utoky na Romy se podle Vas nekonaly a nekonaji. Specialne 90. leta jste pravdepodobne prospal vidte..

Takova snuska nesmyslu na dane tema tady uz dlouho nebyla , zrejme hodlate nahradit "meho oblibence"  p. Klka  :-/

0/0
27.3.2008 13:33

roxxor

Re: hmmm, podivny clanek

Nechapete pouze proto, ze nechcete? Ja myslim ze ano.

Ad komuna. Asi je to nepresne oznaceni, ale je jasne o co jde.

ad vydavani se. Cikan se vydava za roma. Pokud bereme Roma jako cloveka, ktery se chce prizpusobit a normalne zit dle pravidel platnych pro vsechny a Cikana jako neprizpusobiveho, pak je to take jasne.

Cikanstina je podstatne "rozjecenejsi" jazyk nez cestina. To je take fakt. Nicmene to neznamena ze je nejak menecenna.

Nikdo netvrdi, ze zadne rasove utoky nebyly, ale zdaleka ne vse co je takto oznacovano je skutecne rasove motivovane. Napr. chytnete bileho zlodeje a vyridite si to s nim rucne. Je to tak nejak v poradku. Ovsem bude li zlodej rom, pak budete zcela jiste oznacen(a) za pachatele rasistickeho utoku. Vam to pripada spravne? Me tedy ne. ja na rozdil od vas odmitam jakoukoliv diskriminaci, vcetne te "pozitivni". Jsem pro to, aby pro romy platily naprosto stejna pravidla, jako pro bile. Vcetne pridelovani bytu, davek atd. Takze podle Vas budu tez rasista..

0/0
27.3.2008 14:05

dajana.p

Re: Re: hmmm, podivny clanek

souhlasím s vámi... rasismus není v tom, že dám po hubě zloději, v tu chvíli nekoukám na barvu kůe, jen si bráním svůj majetek a je mi fakt jedno, jestli toho hajzla (bílýho, hnědýho, černýho, žlutýho, s piercingem, tetováním, opilýho, střízlivýho......) doprčic mně je jedno, jak bypadá ajkou má kůži, mě zajímá to, že krade! ovšem naše matka Andrea z toho vždycky udělá co? RAZÝÝÝZMUUUS, protože bydlí s cikánama a nadržuje jim, v tom případě Andrea taky krade, když to obhajuje

0/0
27.3.2008 14:32

Andrea B.

Re: Re: Re: hmmm, podivny clanek

Draha Dajano, dcero moje (proboha kolik mam jeste deti o kterych nevim :-)). Jednou jsem mela tu cest a potkala romsky gang zlodeju v akci v tramvaji napechovane turisty. A byla jsem prvni (a take jedina), kdo na to ty turisty upozornil (ostatni se asi bali). Opravdu to neni o tom, ze bych fandila zlodejum.  Zlodej se ale opravdu nepozna podle barvy kuze...

Pokud jsme u ukricenych jazyku. Je to zajimavy lingvisticky termin. Znamena ze pokud budu mluvit romsky musim u toho kricet ? Ale proc mluvit jenom o romstine. Italsky, recky a spanelsky mam take kricet ? Specialni oddil zabere anglictina... tam bychom to mohli stridat.. dnes treba budu delat ujecenou americanku a budu kricet, zitra zkusim new york intelektualku a budu mluvit potichu. Stejne tak pokud budu za britku, ale rozhodne ne za brita na predsvadebni party. Jsem obohacena. Jazyky ziskaly novou kategorii - ukricene a neukricene...

0/0
27.3.2008 15:11

Rendík

Re: Re: Re: Re: hmmm, podivny clanek

Milá Andreo,píšete bludy.Hovoříme o České repuplice a o problémech tady.Z tohoto důvodu srovnáváte úplně nesrovnatelné.Ano Italové na náměstích v uličkách z oken řvou,s tím souhlasím,ale dva italové vydlí v mém okolí a niky jsem je neslyšel řvát A proč,protože se přizpůsobili našemu stylu.A stejné je to u Romů,co žijí zde,Kdo se vymanil z géta a žije spořádaně,tak jsem jej neslyšel řvát,nadávat cikánsky.A proč?protože se přizpůsobili stylu života v České republice.Tak si to uvědomte,než začnete psát tyto bludy.

0/0
5.4.2008 15:47

dajana.p

Re: hmmm, podivny clanek

Andreo, jste zlodějka? Řvete jak na lesy, když se ptáte spolucestujícího, kolik je hodin? Připadá vám normální, že můžete dostat přes držku jen proto, že odmítnete dát někomu cigaretu? (Nespecifikovala jsem vůbec tmavej odstín pleti, jenže bohužel u těch víc tmavých se můžete setkt s tí, že vám jí flákne). Že vám ne? Samosebou chápu proč, určitě víte, jaký jméno kde a na kterým místě použít, aby věděli, že jste "jejich". Ovšem já to heslo nemám.

Proč nemůžu projít skupinou opruzujících tmavočechů se jménem "Dežo" na rtech"? Chci taky vaše privilegium.

0/0
27.3.2008 14:37

Andrea B.

Re: Re: hmmm, podivny clanek

Mila Dajano, nevim proc narozdil ode me nemuzete projit skupinou Romu. Ale protoze jste moje dcera, zkusim Vam poradit. Zkusenosti z festivalu Vas asi nezajimaji, soustredime se na bezny zivot. Kazdy den pozde vecer vencim psa. Muj pes stejne jako ja nema rasove ani jine predsudky. Smeje se na kazdeho, na bile, Romy, Vietnamce, bohate byznysmeny i bezdomovce. Vetsinou ji musim odtahovat, aby pritomne lidi neobtezovala a oni se se mnou obcas daji do reci.  A tak je to i s Romy ktere potkavame pri kazdodennim vecernim venceni. Smeje se na ne pes i ja, nikdo me zatim neokradl a pes vetsinou dostane neco dobreho na zub. Pokud byste chtela podobneho uzasneho psa, je to retrivr. Usmev na vlastni tvari jiz budete muset vykouzlit sama. Hodne stesti...

0/0
27.3.2008 15:24

dajana.p

Re: Re: Re: hmmm, podivny clanek

tak teď jste mě rozsekala na hadry, milá zlatá Andreo!

Ve vaší čtvrti při venčení psíka se opravdu ve stejnou cvíli či postupně vyskytuje v zastoupení úplně každý. Netuším, kde se vyskytujete, ale čím dál tím víc si myslím, že prostě a jednoduše lžete, abyste mohla obhajovat snědočechy.

0/0
27.3.2008 16:27

Andrea B.

Re: Re: Re: Re: hmmm, podivny clanek

Mila zlata dcero Dajano, ano nase ctvrt je velmi popularni (specialne jeste pred tim nez se z ni stalo parkoviste pro celou Prahu), ziji u nas krome bile vetsiny (citajici bohate byznysmeny i bezdomovce) i Vietnamci, Romove a cernosi, dale pak cizinci z celeho sveta (jen v nasem dome napr. bydli Kanadan, Australan a Ukrajinci). Nikde jsem nenapsala ze se vsichni nachazeji ve stejny cas na stejnem miste. Ale mate-li pratelskeho psa formatu meho psa, popr. mile ukecane dite, verte ze lidi poznate hodne. 

0/0
27.3.2008 19:00

Rendík

Re: Re: Re: Re: Re: hmmm, podivny clanek

Tak to je perfektní návod.Pořiďte si všichni psi,nejlépe retrívry a budeme se na sebe smát a budeme se všichni milovat,a to bez rozdílu pletí,náboženství a politického přesvědčení.Neměla by jste to poradit Topolánkovi?

0/0
5.4.2008 15:53

slavek133

!!

Pravda a karma,ale bohužel si tady pokecáme a vláda do nich bude stále cpát peníze.

0/0
27.3.2008 12:59

kion1

Volič Národní strany

R^[>-]Není co dodat pane.Respekt.

0/0
27.3.2008 12:16

vver440

naprosto neoddiskutavatelnej fakt je

že Romové kradou míň než naši politici:-)

0/0
27.3.2008 12:09

sigenius

Re: naprosto neoddiskutavatelnej fakt je

Zato Cikáni trumfnou všechny.

0/0
27.3.2008 12:22

Todd Berrtuzzi

Re: Re: naprosto neoddiskutavatelnej fakt je

;-D

0/0
27.3.2008 12:33

Todd Berrtuzzi

Re: naprosto neoddiskutavatelnej fakt je

Copak vaši politici , soudruhu...... :-P

0/0
27.3.2008 12:33

DarkSicek

Re: naprosto neoddiskutavatelnej fakt je

ne kazdej nosi po kapsach miliony. Je to jen o prilezitosti ;-)

0/0
27.3.2008 12:53

plech (Anonym)

Mně

zas votravujou důchodci, furt melou, že něco nemaj, u doktora ze sebe dělaj chudáky kvůli třem pětkám, vtramvajích to chce pouštět sednout...(Y)

0/0
27.3.2008 11:59

klaun Ferdinand

Re: Mně

pokud nechcípneš na silnici během života, taky na tebe dojde. V domě s pečovatelskou službou totiž vysolíš celý svůj důchod a pak už ti nezbývá než čekat na druhý, aniž by ses třeba někam podíval, kopil si něco navíc k snědku atd 

0/0
27.3.2008 12:04

strycek_Pompo

Re: Re: Mně

to musíš svoje děti líp vychovat

0/0
27.3.2008 12:21



Jak šel čas s blogy iDNES.cz?

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.