Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Eva

osobní zkušenost

Kdyz uz potreti vysvetlujete trpelive diteti,ze na cmelaka se nesaha a ono to udela znova,tak mu naplacate na zadek a uz to nikdy neudela-vlastni zkusenost :-)

0/0
8.3.2008 10:36

Ali11

osobní zkušenost

dítě mojí kamarádky několikrát nabančilo mému synovi. Kamarádka zasáhla slovy: to Pepíčku, nesmíš, to se nedělá, bouchat ostatní děti, ono je to bolí...." následovala půlhodinová přednáška o tom, jak je to ošklivé atd.... pohled Pepíčka jasně říkal: "jen se vykecej, mám to na háku...". Svému synovi jsem řekla, že se musí bránit  pokud ho někdo bije. Takže při dalším konfliktu se syn bránil, dal Pepíčkovi (viděla jsem osobně) pěknou ťafku a Pepíček se s pláčem zhrouti, následovala scéna "mně to bolí, jaujau...". A od té doby je klid.Myslím, že osobné prožitek je osobní prožitek....

0/0
8.3.2008 9:45

Ivet

Co je správné?

Myslím si, že některá přísloví se zakládají na pravdě a především to o stromu, který se má ohýbat dokud je mladý. A dítě si musí uvědomit, že když něco provedlo, tak ho čeká trest a to třeba i těch pár pohlavků , důležité je, aby vědělo za co to je. Někdy stačí když dětem promluvíte do duše a zakážete televizi nebo počítač, ale stane se, že někdy tento trest nepomůže a oni udělají stejný průšvich znovu a pak ať se na mne nikdo nezlobí, ale musí nastoupit trochu tvrdší trest.

P.S. Co uděláte když vás malý capart ve vzteku plácne a to jen proto, že mu nechcete koupit jeho oblíbené bonbonky? Plácnete ho přes ruku nebo se tomu začnete smát a ty bonbony mu koupíte?!  

0/0
7.3.2008 20:44

POToole

Re: Co je správné?

Odpoved: Caparta seberu, odejdu s nim domu a tam mu reknu, ze za jeho nevhodne chovani ty bonbonky nedostane nekolik dni, dokud si je nezaslouzi. Take mu vysvetlim, ze placat druhe lidi se proste nedela.

Neni to sice tak rychle a pohodlne (ale ani tak trapne) jako facka v krame, ale funguje to. Doporucuji vyzkouset!

0/0
7.3.2008 21:02

Ivet

Re: Re: Co je správné?

Ano máte pravdu, malým dětem se dá lecos vysvětlit a tento příklad, byl opravdu nepovedený, ale někdy to jinak nejde. Zvlášť v případě, kdy ani po vysvětlení, že některé věci se prostě nedělají, protože jsou špatné.

0/0
7.3.2008 21:20

POToole

Re: Re: Re: Co je správné?

Vite, ono nejdulezitejsi je byt dusledna a trpeliva. Mozna to zkusi nekolikrat, ale kdyz to nema vysledek podle jejich predstav, tak to zkouset prestanou...

0/0
7.3.2008 22:27

Pavel Pokorny

Re: Re: Co je správné?

Jak se odejde domů s capartem, který se vzteká, řve, lítá po obchodě (viděl jsem), třeba i se válí po zemi, shazuje ve vzteku věci (četl jsem), aniž se mu třeba udělá modřina na ruce, za kterou ho rodič táhne z obchodu ven? Na psychiatrii se pacientům dávají třeba násilím uklidňující injekce, když se nesmí tedy zavírat do klecových lůžek, ale jak se vzteklým dítětem? Volat tedy záchranku dát injekci? P.P.

0/0
7.3.2008 22:52

POToole

Re: Re: Re: Co je správné?

Dite v tomto veku (okolo 3 let) proste zvednu a odnesu z obchodu. Jedinne, co plati je chladna hlava a duslednost, dite pochopi, ze timto chovanim nic neziska. O co usiluje je pozornost, a pokud mu naplacate a ostatni lide budou prihlizet nebo i radit, dosahlo presne sveho. Pak prestane brecet a maminka ty bonbony nakonec koupi, protoze ma v sobe pocit viny za ten vyprask...

Pouceni pro dite? No, to jsem vsechny prevezlo, priste zkusim pritlacit....:-)

0/0
8.3.2008 0:14

Kirk

Re: Re: Re: Re: Co je správné?

Blbost pocit viny. Mně děda na prázdninách dal pohlavek několikrát a oba jsme dobře věděli, že to vzhledem k tomu, co jsem zrovna udělal, bylo to nejlepší, co mohl udělat.

0/0
8.3.2008 1:27

Ali11

Re: Re: Co je správné?

kdepak, občas to nefunguje. Psycholožka Cenková na podobné nářeky rodičů doporučuje tzv. zrcadlení. To znamená, že když mně dítě plácne, tak místo dlouhosáhlého vysvětlování, že mně to bolí ho mohu taky  plácnout, aby si to samo zažilo. Zní to podivně, ale funguje to. Jak chcete dítěti vysvětlit, že druhé lidi něco bolí, když samo je nedotknutelné a neví co to to znamená ? 

0/0
8.3.2008 9:37

kucerajan

Nejsem si jist

Paní ministryně je poněkud mimo mísu. Zakázat pod tretem vězení fyzické tresty dětí vypadá na první pohled jako gesto vrcholné humanity a pedagogické geniality. Na druhý pohled, když se nad tím zamyslíte, zjistíte, že ze zákona jediný povolený způsob výchovného trestu je psychický teror. Zakážete počítač, nedáte  oběd, zamknete na záchodě, nepustíte na diskotéku, nedovolíte stýkat se s kamarády. Mnoho věcí asi nechápu, ale vím, že jsem v dětství byl dost zarputilý a nezvládatelný hajzlík. V roce 1959 jsem byl hospitalizovám v dětské nemocnici Na Karlově u p. profesora Švejcara, světoznámého pediatra. A protože jsem asi hodně zlobil, přivázali mě jednou k posteli a přelepili mi hubu flastrem.  Taky mě na 4 hodiny zavřeli do tmavé koupelny . Nelíbilo se mi to, ale dnes s odstupem tolika let vím, že tato terapie měla něco do sebe. A když bude zákonem zakázána i tato řekněme terapie, výsledek v podobě nezvládnutelných a nevychovatelných dospělých se jistě dostaví. Rodiče těšte se.

0/0
7.3.2008 19:06

Autor Šmíd

Re: Nejsem si jist

Doplnil jste můj článek pěkně.Mě to přopadá,že pani Stehlíková vše hodila do jednoho pytle.Je skutečně rozdíl,zda má něco výchovný charakter a pomůhlo to a nebo zda jde o skutečný terorizování a fyzické ubližování,které skončí ujmou na zdraví dítěte.Ještě bych doplnil moji historku,když syn přinesl poznámku,tak jsem mu /podle paní ministrině dostatečně/ vysvětlil jeho nevhodné chování ve škole a zakázal mu jít ven.Byl blázen do sportu a přes balkon v přízemí mě blbec utekl za klukama.Nejen že se mohl přizabít,ale překročil zároveň zákaz.To mě ročílilo a  uzamkl jsem jej do komory.Byl tam až do večera a když jsem jej pustil,tak řekl Tatí promiň,já už to víckrát neudělám.A silb dodržel.Dnes,když si to připomeneme,tak se tomu srdečně zasmějeme.Nyní bych asi podle Stehlíkové měl jít do basy a nebo dostat minimálně několika tisícovou pokutu.Přitom jsem mu neublížil a mělo to výchovný efekt.

0/0
7.3.2008 21:35

plech

To mě baví,

mně sáhnout učitel na dítě, ještě ten den mu půjdu rozbít hubu. Taky mě baví, jak vy jako příslušník starší generace máte pocit, že jste v mládí byl slušnější, protože vás fackovali. To je blábol nad blábol. (Y) 

0/0
7.3.2008 19:01

Autor Šmíd

Re: To mě baví,

Já jsem neřekl,že jsem byl slušnější když mě dali občas pár facek,nebo přes zadek.Byl jsem stejný jako můj syn.Normální živé dítě, ne domácí putka,Dnes se tomu říká Hyperaktivní.Ale nikdy by mě nenapadlo,aby měl být otec popotahován za to že měl jich pár nandal.A hlavně to na mě nenechalo žádné trauma z bití.Týrání je o něčem jiném.Týrán jsem nebyl.Přeji hezký den

0/0
7.3.2008 19:14

Filip007

Re: To mě baví,

Je vidět, že u Tebe se rodiče zrovna příslovím "Skoda rány, která padne vedle"moc nedrželi.Škoda!!Rv

0/0
7.3.2008 19:30

alien

Re: To mě baví,

to jsou zase žvásty - přál bych vám vlastní zkušenost ze země, kde se praktikuje volná výchova - např. z Anglie. Zeptejte se nějaké au-pair, co za hajzlíky tam potkáte. Ve východních zemích, kde dětem na zadek dát ještě můžete, na takové smrady pořád ještě jen tak nenarazíte. (i když vaše rodina je podle vašeho příspěvku zřejmě žhavým kandidátem) Rozdíl je v tom obrovský.

Samozřejmě všeho s rozumem, ale co předvádí ta čúza stehlíková (včetně té podpory adopce homosexuálů), to je opravdu výkvět. Ale co čekat od zelené lůzy.

0/0
7.3.2008 20:54

deinonychus

spíš mi vadí rozházení 12 miliard

Souhlasím, že ekonomická imigrantka Džamila je hodně hloupá. Na ní je vidět, že film Borat vůbec nepřehání. Jestli je takový každý kazach, no tě bůh. Ale víc než tento její další úlet mi vadí její rozházení 12 miliard na cikánské projekty bez jakéhokoliv plánu nebo analýzy. Prostě má balík 12 miliard a starostové dostali úkol najít způsob je utratit tak, aby to bylo pro cikány. Ne na školy, ne na chodníky, ne na dětská hřiště. Ty by mohli využívat i bílí, to by nešlo. Výsledek je jediný. Každý, kdo se o tomto dalším mrhání penězi pro parazity dozvěděl je má určitě mnohem raději. Já je miluji, ale už by mohli zase odmigrovaz někam jinam a vzít sebou i Džamilu.

0/0
7.3.2008 18:51

hanna

Re: spíš mi vadí rozházení 12 miliard

R^

0/0
7.3.2008 19:53

Bohata

maybe

cas se zmenil... kleceni na dlazdickach uz orpavdu neni nic co by bylo mozne. a kontakt ucitel zak je nepripustny... maji dost nastroju jak trestat bez pouziti fyzickych ci ponizujicich trestu. dite neni otrok !

0/0
7.3.2008 18:47

jarda41

Re: maybe

Zdá se, že nejste pedagogem ani na vyšším stupni, natož na učilišti. Plácáte "moudra" bez znalosti věci. Ať žijí vševědi!

0/0
7.3.2008 18:51

POToole

Re: maybe

Mate naprostou pravdu, plno lidi nechape, ze dite nevlastni, a ze vychova muze byt i jina nez vyprask. Rodic ma byt dusledny a dite pochvalit za dobre veci a potrestat za to spatne, primerene veku a zavaznosti prestupku. Jenze to chce trpelivost, lasku a udelat si na vychovu cas. Facka je velice pohodlne a rychle reseni bez hlubsiho vyznamu.

Navic vubec nechapu argument, ze vyprask pripravi dite na dospelost??Copak kdyz neco provedeme my, tak nas za to nas zamestnavatel, partner ci soudce zmydli?? Zamestnavatel nas potresta treba financne (pr. kapesne), partner se treba nastve (pr. komunikace) a soudce nas zavre (pr. domaci vezeni s povinnostmi).

Z me zkusenosti nejsou nejhorsi ty deti, ktere rodice nepohlavkuji, ale ty, kterych si nevsimaji.

Preji hezky den!

0/0
7.3.2008 21:20

Kirk

Re: Re: maybe

Co je na facce jako trestu neadekvátního?

0/0
8.3.2008 1:29

Honza

Článek dobrý

ale tato Džamila není ministryně školství ani náhodou. Jinak zastávám názor stejný jako i můj milovaný otec: Škoda rány, která padne vedle! Určitě totéž schvaluje i můj syn. NIC SE NESMÍ PŘEHÁNĚT!

0/0
7.3.2008 18:27

lunak

Re: Článek dobrý

Jo to s "ministryní školství" je vážně úlet.

0/0
7.3.2008 18:32

Autor Šmíd

Re: Článek dobrý

Omlouvám se pozorným čtenářům,byl to můj úlet a tisková chyba z přepracování.Již napraveno.Děkuji a Hezký večer

0/0
7.3.2008 19:24

lunak

Viděl jsem film Gympl

a nevím, co by mělo být na chování filmových žáků hrozného. Úplně stejně jsme se před 40 lety chovali na stejné škole i my.

0/0
7.3.2008 18:23

Rendík

Re: Viděl jsem film Gympl

No Vy jste tedy museli být vyvrhelové lidské společnosti.Z Vás soudruzi asi neměli radost.Jen jste asi místo sprejů měli vodový barvy

0/0
7.3.2008 20:44



Jak šel čas s blogy iDNES.cz?

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.